Pages

Saturday, May 22, 2010

~mEmmAng mOod mEnulis..

bEstnya jiwa bila dapat duduk di rumah...
mengadap sungai yang mengalir perlahan
Berayun ayun di buai..
membuai perasaan jugak...hehehee

Aku bersyukur dengan apa yang di beri Tuhan..
Tuhan beri aku..mak,ayah,adik,adik,adik..
Mak n ayah of course lah kan...
Tapi 3 org adik kat belakang tuh...
banyak mengisi hati aku..
kala duka,bosan..
Totally diorang x tahu.apa perasaan aku..
lebih baik x tahu..
papepon..
banyak bagi aku lupa akan apa yang mengacau perasaan aku..
sekejap...
sekejap pon jadi lah...kan?

Adik aku Melati...
selalu cita kat aku pasai kengkawan dya..yang mata duitan, kikis arta orang..
yang suka mengadu domba..
cikgu2 kat sekolah yang keja carik salah students (?)
Anything..
pastu..selalu gelak dulu...
gelak x tertahan2..baru sambung cita...
"gila ka apa hg ni???' hahaha
kadang2 mcm sama mcm cita aku..
akupon tambah cerita kat dya..
sampai... "bila nk habis cerita daaa" hu3

Adik aku Luqman..
pon sama...keja dok bercerita..
benda bodo ja kekadang tuh...
aku dengaq jugak lah..
tapi dya seorang yang kreatif...
macam2 menda baru yg dya wat..
aku akui..tapi aku akan kata..
"eleh,setakat camtu...aku pon bleyh wat la wei"he3..
seronok tengok dya yg malas nk mandi..
bila ayah aku pegang rotan...
baru cm lipas kudung p masuk mandi...
itulah luqman..

N adik aku yang last..
paling "angin" sekali...
kadang2 beik ngn aku..kadang2 buat aku sama angin...hu2..
Dia suka kaco orang..
dok sengap2 mai tampaq aku..
aku balas...
dya lari..
keliling umah...
ska tengok dya gelak...
penat! huhuhu
mulut memang pandai cakap..
kadang2 senang pujuk..acap kali susah..hu3
selalu main2 ngn aku..
ajar naik beskel,melukis dan mewarna..wat keja sekolah..
amik dari sekolah...samapai la..buat susu???
pastu komplain...huisshhh..he3

X bleyh bayang idup aku tanpa diorang...

*air mata da laju da niyh...

Aku sedih setiap kali depa cakap "by" kat aku...
kat epot,dalam fon..masa luqman nk p kelas tambahan n zalilah nk p ngaji...

Berdoa pada Tuhan..
mereka (keluargaku) akan terus dirahmati.
Terhindar dari perkara buruk..
Senang perjalanan hidup di dunia dan akhirat.
Tidak akan terhenti daripada mendapat hidayah Nya..
Tidak lalai pada kewajipan hidup pada Tuhan dan sesama kita...
Dipertambahkan rezeki dan amal kebaikan..
Insya Allah..
miss all


0 berani mati:

Post a Comment