Pages

Monday, May 17, 2010

~ keADAan yG sEmaKin kusuT

Kadangkala..
kita harus korbankan kehidupan dan kegembiraan kita hanya untuk menggembirakan orang lain.
Ego harus diperendahkan.
Kehendak hati perlu tahan2kan.
Perasaan harus dikawal.

Tapi harus sampai bila?

Keadaan semakin kusut.
Namun, siapa saja yang tahu.

Lalu, ini datang daripada hati aku :

aku lapar.aku panas.aku dahaga

Kenapa aku masih panas?
Sedangkan di sekelilingku hari hujan.
Kenapa aku masih lapar?
Sedangkan tersedia banyak makanan.
Dan kenapa juga aku aku dahaga?

Begitu lah kenapa tiada kasih?
Sedangkan hati ku terambil
Kerana ia dikeluarkan
dan dibiarkan tinggal
dan berdarah di situ...

Kenapa masih rindu?
Sedangkan sudah menang tumpaskan nafsu
mungkin kerana akal dan hati menjadi seteru
Tiada kombinasi bersatu.

lapar.panas.dahaga
hilang akal da hati terluka
sambil jiwa tiada arah
Begitulah perjuanganku dalam
terus bernafas mencari kepastian .

2 berani mati:

ilmanja said...

hahaha...x abis2 kusut..t kusut masai bwu taw =p

JajaA said...

cbukk jew... syape yg bg kusut2 2.. sedar skit ekh

Post a Comment