Pages

Friday, May 21, 2010

~BiLa tANya Pada dIRi

3 perkara yang buat aku heppy
-bila ada orang sayang n aku sayang dya balik
-suprised!!! i like suprised
-kedatangan aku di sambut

3 perkara yang aku benci
-orang hipokrit. xdak pendirian btol
-x percaya pada rezeki dan ujian (bongok! semua ada rezeki masing2,ujian yang datang 2 suma x lama.cuba sabaq!!)
-x mau dengaq cakap aku (senang2 aku menjerit dalam ati.lantak kaulah si degil!!)
* tambahan : orang underestimate orang lain ataupun diri sendiri. come on lah! semua orang da kelebihan masing2. yang kau pandang rendah orang lain 2 apsal?? ko bagus sangat lah??? walaupun dya underestimate musuh aku!

3 perkara yang wat aku sediyh
-yang aku sayang ilang. x kiralah barang,binatang atau orang. 'ilang' dlm tragis. sama ada aku x reti jaga ataupun dya yg x sayang aku lg.
-orang yang mencederakan hati aku dengan kata2. aku sensitive!
-Bila lihat orang yang jauh lebih malang dari aku.tapi semangat jauh lagi tinggi dari aku! (amik ikhtibar)
*tambahan : yang aku mintak xdapat. eg : kalu sokong mana2 team untuk menang. selalunya game. bola,badminton,futsal even kawad kaki sekolah atau lawan taekwondo.
* bila adik aku kena marah ngn ayah aku. aku x leh dengaq! t aku teqiyak sekali.

3 perkara yang aku kata "DAmn! bodoh la..."
-rahsia di jaga cukup cantik tapi ada sebab yang kecik ja lubang kasi pecah plak...huhuhuhu (selalu antara aku ngn adik aku terhadap mak n ayah aku la)
-line tenet xdak.. mcm mn aku nk tulis blog??? (poyo jer)
-kol orang xdapat. dya tutup fon! x pon line xdak!mmg xleh wat ape2 la..

3 benda aku x ska wat.. tapi mesti wat,xdak sapa suruh.tapi aku wat jugak
-basuh,jemur dan lipat kain baju...hahaha (anak dara sapa la ni ? )
-menunggu dan mengharap...aku x ska!
- bagi makan kucing. hahaha! cian chaakie! huhuu
*tambahan : bila adik aku suh aku wat susu. malas gila! karang,kalu panas skit..complain! ingat aku org gaji ka?

3 menda yang aku nak wat..n tiap2 hari aku nak wat! (kalu bole la)
-shopping
-jejalan makan angin...hehehe
-masak n makan. hehehe

3 menda yang menjijikkan aku...uwekk!
-tengok,dengaq and amik tau pasai baby dumping. bodoh org yang buang bayi! aku benci! aku benci! ramai yang nak anak la wei!
-tengok tempat yg kotor! saya suka kebersihan! hehehe (ye je)
-anything about potong memotong,kelar mngelar..jgn cita kat aku..jngan tunjuk dekat aku!

3 criteria orang yang aku sayang...
-selalu ada untuk aku. jiwa romantik okay!
-bersabar dengan kerenah aku. ikut je lah apa yg aku nak.. x lama mana pon. sekadar untuk menguji.. bila dya ble bertoleransi ngn aku.. lama2 t, aku ja yg akan mengalah dengan dya.
-mulut x jahat mencabar kesabaran dan kewarasan aku.

3 perkara yang aku mengaku aku x baik! (jahat la tuh)
-tamak kasih sayang
-sukar untuk mengalah
-manja dan mengada2. (yes!! memang aku ngada2 tapi aku x gedik. bley compare an?? ) hu3

*apa lg nk tanya pada diri sendiri ni???

ntah lerw... mungkin diri sendiri sudah rasa perfect. tapi tidak pada orang lain. Apa yang aku tahu. aku jujur menjadi diri sendiri. Segala bantahan dan rengekan yang datang dari diri ini adalah yang membuatkan aku adalah aku. Aku tidak suka menjadi hipokrit.

Biar orang disana sibuk dengan topik perbualan tentang aku
aku adalah aku.
aku waras dengan apa yang aku buat.
kalau berani.datang sini
aku bisa cerita semuanya.
aku tidak sibuk nak menjadi orang lain.
Kalau saudara dan saudari kurang cerita,
bibir pon sudah lama tidak ada rencana..
bahas lah tentang pelbagai konsep dan isu semasa yang kian menindas manusia.
bukan SAYA.

AKU yakin satu hari nanti mereka akan semeja dengan ku bersebelah bahu ku
dan menyokongku..
setelah mengetahui kebenaran.
itu sering terjadi...
bukan??


0 berani mati:

Post a Comment