Pages

Tuesday, May 4, 2010

~aRini aKU mSak PerW??

dek akibat nonton movie Julia And Julie , aku tingin buat mcm Julie, tulis blognya pasai apa yg Julie masak n challenge nyer, 365 hari dengan ratusan resipi. Resipi tu adalah berpandukan daripada buku masakan chef yang klasik yang terkemuka yang mula belajar memasak selepas bersara. Love to eat mcm aku. Tapi aku sat jerw, x lah bersungguh2 mcm diorang tuh. Exactly mmg x sama sbb aku half way ja sementara aku dok kat umah memasak sebelum aku start balik cuti sem aku bulan niyh... daripada aku dok memikir tentang result aku bek aku wat somethin. Tapi apa yang sama ekh? Jula n Julie 2 ada husband yang memang exactly the best husband lah... sapot je apa yg diorang wat. Jatuh n bangun.. Gagal n berjaya daripada start sampai the end. Same goes to me... kihkihkih. Tapi bukan husbandlah..tettt!!! My husband to be kowt, sapot aku n dya cakap 'bagus,creative, i sokong u'ehem3...so, awesome.. Aku terpikir jugak nak amik lesen tapi tetttt.. dat is another cinderella story k??
LET'S BEGIN FROM TODAY!!

Rini aku masak....

Jeng3...

Aku reka @ bohong sendiri nie...

' Sayoq Campoq LALOLA'
Bahan2 :

  1. Bunga Kobis
  2. Kacang Buncis
  3. Brokoli
  4. Lobak Merah
  5. Bawang Besar
  6. Cili Merah
  7. Isi ayam
  8. Sos tiram
  9. Garam secukup rasa
 Cara2 :



1. Panaskan kuali, buh minyak sikit. Goreng bahan2 diatas sehingga garing. AWAS! jangan hangit, t x sedap! pastu boh...

2. isi ayam.. goreng2 bg sebati, bubuh sos tiram bg pekat2 n tambah air..pastu,

3. masukkan semua sayur2an.. tambah air jika perlu n perasa secukup rasa...selepas masak beberapa minit, kemudian..

TADAAAA... (mcm Julia selalu cakap)...
dah ciap... cedappp.. mak n yah aku ckap sedapp! suka2..hehehhe

sekian..

0 berani mati:

Post a Comment