Pages

Tuesday, August 3, 2010

~cOming bAck..

Alhamdulillah,aku masih dapan berada di depan laptop aku setelah pelbagai jua keadaan yg aku dh hadapi untuk mengimarahkan blog aku niyh...he3...

Apa yg berlaku??? biarkan berlaku... usah dikenang barang yg lepas...
skunk..cuma nk update kan menda2 baru....

Skunk dah sem 5...sem akhir di klas.. sem depan nk praktikal dh... so.. lakukan huhaaahuhaaa yg terakhir..he3.

Skunk first tyme in the university life aku jd senior.. rasa cm 'kambing' jer.. kambing??? teeetttt... hehehe.
ni suma sbb kes aku nk rak kasut sebab kasut aku belambak padahal aku ada 2 kaki ja..cm owg lain... SHOPPERHOLICKS! hehehe

yg paling penting.. aku dah pas lesen keta... n dapat memandu keta.. cuma x diberi pelunag memandu.. kalau lah aku ada sebijik keta...kan best...!! hu3..

Yg paling x best plak adalah....
Management kat tempat aku.. cm $%##*... bg pendapat aku..aku x suka jenis2 org cm yg di bawah nie..
  • kira nk keja senang ja, smpai menyusahkan org lain...
  • wat keja lambat.. biasiswa x masuk2 lagi.. kalu aku telepas pc fair 8.8.2010 nie.. memang larrr..
  • Wat peraturan sendiri..pastu x inform.. tiba2 kena hingaq...pagi2 p kelas dah kena hingaq... apa kejadahnya??
  • sejujurnya, aku jarang ada kat apartment.. aku ska p merempit..p kuaq mana2 la,,shopping2 n makan2.. tapi sejak scholar diorang lambatkan nie.. rasa mcm nk mati ja dlm apartment.. nk mintak mak, dah sampai malu dah nk mintak..hu2...
Moral of the story... kesabaran tu penting! dan .. jgn buat kesabaran tu jd alasan kenapa kita di pijak2.. sometimes, kita kena bangun dan bersuara... orang yg ada kuasa tu pon cm kita gak...bukan sapa2 pon...
Jangan biar orang perkotak katikkan diri kita...

Orang selalu takut, kita akan di asingkan dan di deskriminasi...
bila kita mula bersuara dan menunjukkan rasa..
Tapi tak sedarkah kita,
Bila mulanya kita bersuara itu,
orang 2 tersebut sudah mula tukar persepsi terhadap kita...
Tentang berapa berani nya kita..
dan berapa berani kah dya menyuarakan rasa...
menyuakan diri untuk kemahuan diri...

Kita jangan hanya tahu bercakap di belakang...
dan meluahkan rasa dekat blog..he3..

however...
sem ni, akan aku pastikan aku dapat dekan lagi...

*sem 4 aku dekan..syukur...(Alhamdulillah)... jelas kebanggaan dan kegembiraan terpancar di muka mak ayah aku...dah cukup...hu3...

1 berani mati:

ateyn said...

huhuhu~bakar management kalo ta msuk scholar!

Post a Comment